Fiul,tatal si bunicul au suma varstelor egala cu 103 ani.Peste 3 ani varsta bunicului va fi de doua ori mai mare decat varsta tatalui,iar varsta tatalui va fi de 5 ori mai mare decat varsta fiului.Aflati ce varsta are tatal in prezent.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-21T16:19:34+03:00
Notam cu x varsta fiului
103 + 3*3 (suma pe care o vor avea peste 3 ani cei 3) = x + 5x + 2*5*x
16x=112
x=7, ceea ce inseamna ca peste 3 ani fiul va avea 7 ani. tatal va avea de 5 ori mai mult adica 7*5=35, asadar in prezent, tatal are 35-3=32 ani 
3 5 3
2014-04-21T16:41:19+03:00
notam cu x varsta fiului
103 + 3*3 (suma pe care o vor avea peste 3 ani cei 3) = x + 5x + 2*5*x
16x=112
x=7, ceea ce inseamna ca peste 3 ani fiul va avea 7 ani. tatal va avea de 5 ori mai mult adica 7*5=35, asadar in prezent, tatal are 35-3=32 ani