A. Alcatuiti propozitii in care predicatul nominal sa fie exprimat prin verbe copulative si numele predicative de mai jos: verbe copulative: a deveni, a insemna, a fi, a ajunge, a parea, a se face. nume predicative: altfel, de neinteles, mai frumos, celebru, un esec, cuminte. b. Alcatuiti propozitii in care verbele subliniate sa fie predicate verbale.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-21T14:01:10+03:00
A. Colegul meu a ajuns celebru.
Sa gresesti nu inseamna un esec.
Sora ta se face mai frumoasa pe zi ce trece.
Matematica a ajuns de neinteles pentru mine
Se recomanda sa fi altfel decat ceilalti ca sa fi remarcat.
Mihai a devenit cuminte dupa ce a fost certat de diriginta.

b. Miruna este acasa
Fratele meu a ajuns tarziu la scoala
Mi-a insemnat exercitiile pe care trebuia sa el lucrez

90 4 90
2014-04-21T14:05:45+03:00
El a devenit altfel!
El inseamna totul!
Ea se face mai frumoasa.
El ajunge celebru.
Cristi pare de neinteles.
El face un esec.

PREDICATE VERBALE
El insemneaza acolo.
Ea este in clasa.
Ema ajunge acasa.


28 4 28