Soarele straluceste si lumineaza un arbore de 2 m inaltime . Umbra lasata de arbore pe sol este de 70 cm. Determinati masura unghiului determinat de razele Soarelui cu solul .

2
tg u =70/200 marimea unghiului poate sa fie de 35grade
deseneaza un triunghi dreptunghic in A si orienteazate

Răspunsuri

2014-04-18T21:24:50+03:00
Tangenta unghiului =Inaltimea copacului/lungimea umbrei=2/0,7=2,(857142)
aceasta-i formula pt ctg
tangenta=cateta opusa/cateta alaturata
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-18T23:55:08+03:00
Tangenta unghiului va fi egal cu = inaltimea copacului/lungimea umbrei (pentru ca la tangenta formula ii :cateta opusa/cateta alaturata,iar aici cateta opusa va fi inaltimea copacului,iar lungimea arborelui va fi cateta alaturata).
Sper sa fie bine,asa m-am gandit ca ar veni am incercat si pe hartie sa vad cam cum ar veni (iar daca afli cat va fi unghiul o sa afli si masura....In caz ca ai raspunsurile si nu iti bine inseamna ca ii invers depinde si din ce parte ai privi...)