1. Dacă numerele nenule a si b sunt direct proportionale cu 2 si 5, aflați cât la suta din b reprezintă a.

2. Un bazin poate fi umplut de 2 robinete in 3 ore. In câte minute poate fi umplut același bazin de 5 robinete? Robinetele au același debit

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-18T15:05:59+03:00
A,b  dp cu 2,5
a/2=b/5=k
a=2k    b=5k
p/100*b=1
p/100*2k=5k
p=100*5k/2k
p=250%

2r.......................1bazin..............3h
5r.......................1bazin...............x
x=2*3/5=6/5=1,2 h   pt ca sunt ip
1 5 1
2014-04-18T15:27:47+03:00
2) 2 robinete --- 3 ore sau 180 minute
5 robinete --- x minute
x = 180 x 2 :5
x = 72 minute