Salut , ma puteti ajuta si pe mine la o problema va rog ?
Un elev cumpara 10 carti , de literatura si de matematica.El plateste 9 lei pentru o carte de literatura si 7 lei pentru o carte de matematica , cheltuind astfel 76 lei.Cate carti de matematica a cumparat elevul ?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-18T14:48:59+03:00
Notam x numarul de carti de literatura si cu y numarul de carti de matematica.
Avem x + y = 10 si 9x + 7y = 76
Din x + y = 10,  inmultind relatia cu 7 obtinem:
     7x + 7y = 70.Inlocuind in a doua relatie obtinem:
     2x + 7x + 7y = 2x + 70 = 76 => 2x = 6 => x = 3 => y =7

1 5 1
2014-04-18T14:56:20+03:00
L+m=10 carti  I*9 va rezulta ca 9l +9m =90
l=9 lei
m=7lei 
9*l+7*m+76 va reulta ca 9l+7m =76
                                    aici tragem bara si scadem
                                     / 2m +14 
                                      m=7

l+7=10
l=10-7
l=3 
sper ca te-am ajutat.
1 4 1