Se considera un sir format din 2011 numere intregi consecutive.Stiind ca suma toturor numerelor este egala cu 24132, aflati cate numere negative se afla in sir.
va rog ajutati-ma cu o explicatie cat mai detaliata. va multumesc anticipat.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-18T09:28:11+03:00
A+a+1+a+2+a+3+........+a+2010=24132
2011a+(1+2+3+...+2010)=24132
calculezi suma
nr termenilor=(2010-1):1+1=2010
suma=2011.2010/2
2011a+2011*1005=24132
2011(a+1005)=24132
a+1005=24132/2011
a+1005=12
a=12-1005
a=-993
1 5 1
2014-04-18T10:04:05+03:00
A+a+1+a+2+a+3+........+a+2010=24132
2011a+(1+2+3+...+2010)=24132
calculezi suma
nr termenilor=(2010-1):1+1=2010
suma=2011.2010/2
2011a+2011*1005=24132
2011(a+1005)=24132
a+1005=24132/2011
a+1005=12
a=12-1005
a=-993