Ajutorrrrrrrrr!! :3
precizati functiile sintactice ale numeralului

a) Eroii mei sunt doi cocosi.
b)romanta prima voi scri-o-n gustul florentin asa cum ar fi scris-o dante cand a zarit pe beatrice iar pentru-a treia voi alege tot asa
c)De aceea am sa dau seama despre douazeci si trei de turme de porci.
d)in ziua dintai doi vanatori pierira...cazu impuscat insusi comandantul artilerei lesesti dar mai pierira trei din moldoveni..
multumescccccccccccccccc!!!!!!!!!!!!!:3

2

Răspunsuri

2014-04-18T10:48:44+03:00


a) doi-numeral cardinal

b) prima- numeral ordinal; a treia- numeral ordinal

c)douazeci si trei- numeral ordinal

d)  dintai- numeral ordinal

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-18T11:33:00+03:00
Doi=A.adj/caz N.
pentru a treia=C.i/Ac.
despre douazei si trei=C.i/Ac
doi=A.adj/N
trei=S/N.....
Nu stiu daca este corect pentru ca nu prea am inteles ordinea propozitiilor

2 5 2