1) Randamentul mecanismului simplu poate lua valoarea:
a) egală cu unu b)mai mare decît unu c)mai mică decît unu
2)Un corp cu masa de 50kg este ridicat uniform cu ajutorul unui scripete mobil. Forţa de tracţiune este egală cu:
a)490N b)445N c)245N d)425N e) alte variante...
Hleppp!

2

Răspunsuri

2014-04-17T23:29:50+03:00
Rasp la prima intrebare va fi A
Rasp la a doua intrebare va fi c
4 5 4
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-17T23:52:31+03:00
Randamentul oricarui sistem este sub unitar
Se defineste ca "ceva util" supra "ceva consumat"!
Prin "ceva" intelegem forta, lucru mecanic, putere,
Deci o exprimare ar fi:
r= Lu/Lc
sau
r=Pu/Pc
Cum de fiecare date "ceva util"<"ceva consumat" si r<1 mereu!
La scripetele mobil forta aplicata este jumatate di forta rezistenta.
Deci F=G/2
G=mg=50*10=500N
F=G/2=500/2=250N
Varianta e)
Succes!
r=1 numai in cazuri speciale, cand nu exista pierderi! Real nu exista asa ceva.