cum pot sa determin solutia ecuatiei 7x+4+2(x-5)=8(x+1) rezolvati si explicati va rog!

cum rezolv ecuatia x-5/2-x-4/3+x-3/2=5-x/4+4-x/3+3-x/2 rezolvati si explicati va rog !

2
x=14
7x+4+2(x-5)=8(x+1)
DESFACEM PARANTEZA ADICA IL INMULTIM PE 2 CU FIECARE TERMEN DIN PARANTEZA SI APOI LA CEA DE-A DOUA PARANTEZA IL INMULTIM PE 8
7x+4+2x-10=8x+8
Acum calculam
9x-6=8x+8
Separam necunoscuta
9x-8x=8+6
x =14
ms
cu placere

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-17T16:02:24+03:00
7x+4+2(x-5)=8(x+1)
7x+4+2x-10=8x+8
7x+2x-8x=8-4+10
x=14

x-5/2-x-4/3+x-3/2=5-x/4+4-x/3+3-x/2 Numitorul comun este 12, pt ca se imparte si la 2, si la 3 si la 4

12x-30-12x-16+12x-18=60-3x+48-4x+36-6x
12x-12x+12x+3x+4x+6x=60+48+36+30+16+18
25x=208
x=208/25

2014-04-17T16:02:45+03:00