1.Se dau textele :
a),,Si nu se supara de zgarcenie,ca nu e zgarcit,dimpotriva , e larg la mana,dar asa e firea lui.''
b)Olimpia,si tu,Aurica, sa fiti cu ochii in patru sa nu ia cineva vreo hartie,vreun lucru.''

2.Identificati partile de vorbire cu care se pot inlocui grupurile subliniate in textele de mai sus si mentionati daca exista diferente de sens.
3.Identificati partile de vorbire care intra in alcatuirea acestor grupuri.
4.Precizati cazul si functia sintactica a acestor grupuri.

Va rog sa ma ajutati cat mai repede, va implor. :(((

2

Răspunsuri

2014-04-17T15:15:47+03:00
E larg de mana= e generos
fiti cu ochii in patru= fiti atenti

Buna Rares..Imi poti raspunde pe rand la toate pt. a putea intelege si eu mai bine..Mersii
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-17T15:37:03+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
  2)  e larg la mana = locutiune adjectivala sinonima cu adjectivul propriu zis GENEROS; DARNIC
     cu ochii in patru = locutiune ajectivala sinonima cu adjectivul ATENT; VIGILENT
Nu exista diferente de sens intre locutiuni si partea respectiva de vorbire

3)e larg la mana =verb copulativ ''e''
                           larg adjectiv
                           la mana substantiv comun cu prepozitie
cu ochii in patru=cu ochii substantic comun cu prepozitie
                         in patru numeral cardinal cu prepozitie

4)e larg la mana =cazul Genitiv functia de CCM
  cu ochii in patru =cazul Acuzativ  functia de CCM
10 4 10
Multumesc mult mult mult mult mult mult ♥
poti marca ca cel mai bun raspuns ?
Scuze uitasem, sunt nou pe aici
nu-i nimic ,oricum iti multumesc