Salut!
Ma puteti ajuta repede cu o problema?
La un concurs se pun 30 de intrebari.Pentru feicare raspuns corect se acorda 5 puncte si pentru fiecare raspuns gresit se scad 3 puncte.Sa se determine cate raspunsuri corecte a dat un elev care a obtinut 118 puncte.

Deci ma chinui de o ora jumate si nu iese nimic.
Va rog frumos am nevoie urgent.

2
26*5=130 ,3*4=12
raspunsurile gresite se scad -_-

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-17T13:20:16+03:00
I=intrebari=30
c-raspunsuri corecte
g- raspunsuri gresite

c+g=30
 \left \{ {{5c-3g=118} \atop {c+g=30} \right.
--------------------------------------------------
8c=208⇒c=26

*ultima ecuatie din acolada am imultit-o cu 3 ; 5 respectiv 3 reprezentand punctele acordate
o intrebare. de unde ai scos c+g = 9?
mersi.
am imultit anticipativ cu 3 ( scuze) insa teasigur ca rezolvarea este complet corecta
2014-04-17T13:35:31+03:00
Notam 
     x =nr raspunsuri corecte 
       y= nr raspunsuri gresite 
  x + y = 30 | *3
 5x -3y=102
⇒ 3x + 3y = 90 
   5x - 3y = 102                  +
________________________
⇒8x= 192 
 x = 192÷ 8 
  x = 24 reasp. corecte 
24 + y = 30 
 y = 6 reasp. gresite . 
   x + y = 30 
  5x - 3y semnul mai mic  de 118
    y = 30 - x 
5x - 3*{30 - x }  semnul mai  mic de 118 
  5x - 90 3x semnul mai mic 
de 118 
8x mai mare ca 208 
x mai mare ca 26 .  probleme corecte . 
y = 4 
  5 * 26 + 3 * 4 
R:142 probleme 
dafapt , la tine  raspunsul este x = 26 probleme corecte .Asa trebuia sa dea??