Imi explică și mie cineva,cum se formează passe compose? Stiu,cu avoir/etre si participiul..Dar participiul acela cum il obtin?:o3

2
Pentru participiile de la grupa a 3-a exista o lista cu toate verbele si participiile lor.. Daca iti trebuie pentru vreo testare sau examen trebuie sa le inveti, dar daca ai nevoie pentru teme iti pot da eu o lista cu verbele sau imi spui la care verbe ai nevoie de participii si ti le spun eu :) :*

Răspunsuri

2014-01-18T20:35:57+02:00
Daca verbul care vrei sa il pui la participiu este de grupa 1 , atunci vei inlatura terminatia de la infinitiv "er" , iar in locul ei vei pune "e" cu accent ascutit. Asta e valabil la toate persoanele. Daca verbul este de grupa a 2-a , se inlatura terminatia "ir" , iar in locul ei se pune "i" . Asta e valabil la toate persoanele. La verbele de grupa a 3-a e mai complicat. Fiecare verb de acolo are un participiu diferit.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-18T21:02:12+02:00
Participiul nu trebuie sa il obtii . este trecuta o lista la sfarsitul oricarui manual de franceza
pt verbele uzuale. si trebuie sa le cam inveti pe de rost.