Dacă elevii unei clase se așează câte doi în bancă, atunci un elev stă singur în bancă și două bănci rămân libere. Dacă elevii se așează câte 3 în bancă, atunci rămân 6 bănci libere. Câți elevi sunt în clasă?

2

Răspunsuri

2014-04-16T21:57:49+03:00
E=2(b-2)+1
e=3(b-6)
2(b-2)+1=3(b-6)
2b-4+1=3b-18
2b-3=3b-18
15=b =>15 banci
e=3*9=27 elevi

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-16T23:12:42+03:00
Notez cu e-nr de elevi si cu b -nr de banci
e=2(b-3)+1 ⇒ e=2b-6+1
e=3(b-6) ⇒     e=3b-18
egalam si obtinem 2b-5=3b-18 ⇒ b=13 ⇒ e=3(13-6)=21