Identificati si analizati pronumele nehotarate si adjectivele pronominale nehotarate din enunturile urmatoare :

1. A plecat inaintea tuturor .

2. Am stat langa cineva cunoscut .

3. "... purta incaltari de marochin (...) , ca unul ce parea stapan . "

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-18T20:51:24+02:00
Tuturor - complement indirect exprimat prin pronume nehotărât, cazul Dativ. ( nu are caz și nici număr)
cineva- complement circumstanțial de loc exprimat prin pronume nehotărât, cazul Acuzativ ( din nou nu are nici caz, nici număr)
Iar din propoziția a treia cred că ai scris greșit deoarece singurul pronume de acolo este "ce" , care este pronume relativ. 
dar "unul" ce este , Denisdamian ? Nu-i cumva pronume nehotarat ?
Mă scuzi, neatenția!:)) unul- complement circumstanțial de mod exprimat prin pronume nehotărât, genul masculin, numărul singular, precedat de prepoziția simplă "ca" .
multumesc !
2014-01-19T00:38:13+02:00
Tuturor este pronume nehotărât Cineva este pronume nehotărât Unul este pronume demonstrativ