Un taran are de sapte ori mai multe gaini decat rate.Dupa ce vinde 15 gaini si cumpara 3 rate, numarul gainilor devine de patru ori mai mare decat cel al ratelor.Cate gaini si cate rate avea la inceput ?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-16T17:49:21+03:00
G=7r
g-15=4(r+3)
7r-15=4r+12
7r-4r=12+15
3r=27
r=9
g=7*9=63
2014-04-16T17:53:06+03:00
A - numar gaini
b - numar rate
a = 7b
a - 15 = 4 x (b + 3)
7b - 15 = 4b + 12
7b - 4b = 12 + 15
3b = 27
b =  27 : 3
b = 9
a = 7 x 9 = 63
1 5 1