Am nevoie de ajutor la 2 probleme la chimie.
1.O mostra de sare de baie(vitasal) cu m=300g,formata din NaCl si MgSO4 a fost dizolvata in apa.Solutia obtinuta s-a tratat cu Ba(NO3)2.Ca rezultat s-a obtinut un precipitat alb cu m=466g.Calculati partea de masa pentru fiecare sare din amestec.
2.Magneziu este un microelement vital,care asigura cu energie corpul uman.In caz de insuficienta se recomanda suplimente alimentare sub forma de MgCO3 si MgO.Un amestec de acest supliment cu m=10 ,s-a tratat cu HCl.Calculeaza partea de masa ale fiecarui element in amestec.daca s-a degajat 2,24l gaz.
Va rog mult!

2

Răspunsuri

2014-04-16T17:33:35+03:00
1.Noi cunoastem ca avem m=300g sare de baie format din etc...  
MNaClMgSO4=1xAna +1xAcl+1xAmg+1xAs+4xAo = 23+35+24+32+64=180 asta este masa  sarii de baie . 
MBa(NO3)= 1xAba+3xAn+3xAo= 137+42+48=227 g  

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-16T18:42:09+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
Problema nr.1)din cele două saruri initial prezente sulfatul de magneziu formeaza cu azotatul de bariu precipitatul alb de sulfat de bariu
MgSO4+Ba(NO3)2=BaSO4+Mg(NO3)2
120g...........................233g
x...................................466g
x=240g MgSO4 in amestecul initial rezultă ca pînă la 300 g =60g de NaCl
300g............240g.........60g
100g................x...............y
x=80% este sulfat de magneziu
y=20% este clorură de sodiu
problema nr 2)din reactia MgCO3 cu HCl se degajă gazul care este CO2
MgCO3+2HCl=MgCl2+CO2+H2O
84g................................22,4L
x.....................................2,24L
x=8,4g MgCO3 deci restul pînă l0 g este Mg
deci compozitia procentuală este de 84% CARBONAT DE MAGNEZIU SI 16% OXID DE MAGNEZIU
SUNT CURIOS ESTI CLS 9 SAU A 8 (PENTRU CA NU STIU CURRICULA DIN R.MOLDOVA)
1 5 1