Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-18T20:11:22+02:00
Ii progresie aritmetica cu n termeni, ratia 4 si primul termen 1. folosesti formula de la suma numerelor in progresie aritmetica si aflii n. dupa care faci a1+(n-1)r
5 4 5
2014-01-18T20:49:35+02:00
Sau fie x=4*n+1 si ai
4*0+1 + 4*1+1 + 4*n+1=231
4(0+1+2+...+m)+(n+1)=231
4*n(n+1)/2+n+1=231
2n(n+1)+n+1=231
2n^2+2n+n+1=231
2n^2+3n-230=0
faci delta, n1,2 si alegi solutia -n+sqrt(delta)/2a bafta
1 4 1