Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-16T15:15:45+03:00
S-a marit cu 10%:   110%x
S-a micsorat cu 10%:   90%(110%x)=99x/100
99x/100=1980
99x=198000
x=2000 lei (pretul initial  )
1 5 1
2014-04-16T15:16:46+03:00
X- pretul initial

x+10x/100=A - noul pret

A-10A/100=1980
A-A/10=1980 - Amplificam cu 10 pentru a avea acelasi numitor
10A-A=19800
9A=19800
A=2200

x+10x/100=2200.
x+x/10=2200. Amplificam tot cu 10
10x+x=22000
11x=22000
x=2000

Deci pretul initial a fost de 2000
1 4 1