Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-15T20:18:12+03:00
Bratul fortei al pirghiei este distanta cea mai mica dintre axa de rotatie si suportul fortei (linia de actiune a fortei).Raportul fortelor este egal cu raportul invers al bratelor, daca pîrghia este in echilibru.

Pârghia este o bară rigidă care se poate roti în jurul unui punct fix numit punct de sprijin și asupra căreia acționează două forțe: forța care trebuie învinsă, numită forță rezistentă și forța cu ajutorul căreia este învinsă forța rezistentă, numită forță activă. Pârghia servește, în general, la multiplicarea forței.
5 4 5
  • Utilizator Brainly
2014-04-15T20:18:30+03:00
Conditia de echilibru esteFx bf=Rxbr adica forta activax bratul fortei active =forta rezistentax bratul fortei rezistente