Ana citeste in prima saptamana un sfert dintr-o carte,in a doua saptamana citeste jumatate din rest.cate pagini are cartea,daca i-au mai ramas 75 de pagini?

2
Va rog ajutati-ma sunt disperata!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I- 1/4 din x. rest r1= 3/4 din x, II- 1/2 din r1, rest 75= 1/2 din r1, rezulta r1=2*75=150 si stiu ca 150 =3/4 din x , rezulta x= 150*4/3=200 pagini are cartea

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-15T19:49:31+03:00
X-nr de pagini
1/4 din x= 1/4 *x=x/4-prima saptamana
x-  x/4 = 4x-x/4=  3x/4-restul

1/2 din 3x/4= 1/2 * 3x/4= 3x/ 8-a doua saptamana
x/4 + 3x/8 +75 =x  aducem la acelasi numitor
2x+3x+600=8x
5x-8x=-600
-3x=-600
3x=600
x=200
nu stiu ce inseamna 1/4 sunt in cl a5a iti multumesc totusi!
un sfert o treime -1/3
multumesc!
n-ai pentru ce
2014-04-15T19:51:31+03:00
X - numarul paginilor
I saptamana : x - 1/4 x = 4/4 - 1/4 =  3/4 x
a II-a saptamana: 3/4 x - (3/4 x) : 2 = 75
3/4 x - 3/4 x * 1/2 = 75
3/4 x -  3/8 x = 75 (aducem la numitor comun - 8)
6/8 x - 3/8 x =75
3x/8 = 75
x = (75*8) :3 = 200 de pagini