O sanie de masa m aluneca pe un deal de inaltime h si, parcurgand o anumita distanta pe orizontala, se opreste. Aflati lucrul mecanic ce trebuie efectuat pentru a aduce sania, pe acelasi drum, inapoi pe deal.
VA ROG FRUMOS AJUTATI-MA!!!

2

Răspunsuri

2014-04-15T17:37:30+03:00
Ft=forta de tractiune
Gt=greutate tangentiala
Ff=forta de frecare
Ft=Ff+Gt
LFt=Ft·d
LFt=Ff+Gt·d
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-15T20:38:31+03:00
In situatia initiala cu sania sus pe plan, sistemul are energie potentiala
Ep=mgh
Cand s-a oprit dupa ce a parcurs o anumita distanta pe orizontala, sistemul nu mai are energie de nici-un fe!
A fost consumata de forta de frecare.
Lr=Ep
Pentru a aduce sania inapoi pe acelasi dreum trebuie sa efectual un lucru mecanic egal cu cel cansumat la venire, la care se adauga energia potentiala datorata denivelarii.
Deci L=Lr+Ep
cum Lr=Ep
L=Ep+Ep=2Ep=2mgh
Succes!