Din graul dus la moara,75% se transforma in faina,23%in tarate iar 2% reprezinta pierderi.Dintr-o cantitate de grau un gospodar obtine 120 kg de faina. Cu cate Kg de tarate se intoarce gospodarul acasa?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-04-15T16:41:20+03:00
Deci dacă ai 75% făină și acești 75% sunt 120 kg, atunci în total ai 160 (împarți la 0.75)
Acuma înmulțești cu 0.23 ca să afli 23% și obții 36.8 kg de tărâțe.
2014-04-15T16:42:52+03:00
X-cantitatea de grau
75% din x= 120
75/100*x=120
x=100*120/75
x=160
23/100 *160 =36,8 kg tarate
trebuie sa imi dea rezultatul 36,8 :)
Mai multe tărâțe decât făină? Nu sună prea bine...