Un tăran are de 7 ori mai multe găini decat rate.Dupa ce vinde 15 gaini si cumpara 3 rate, numarul gainilor devine de 4 ori mai mare decat cel al ratelor.Cate gaini si cate rate avea la inceput?

2

Răspunsuri

2014-04-15T14:45:48+03:00
X-nr rate
y-nr gaini
7x=y
y-15=4(x+3)
7x-15=4x+12
7x-4x=12+15
3x=27   x=9     7*9=63-y
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-15T14:45:51+03:00
Fie x nr de gaini si y nr de rate.

x = 7y
x-15 = 4(y+3)

Substituim x in a doua exuatie:

7y - 15 = 4y + 12

Grupam termenii similari:

3y = 27

y=9
x=7*9 ---> x=63

Deci are 63 gaini si 9 rate :)