Urgent!!!! pretul unei biciclete se mareste cu 10%.Dupa un timp ,bicicleta se
scumpeste din nou cu 20% din noul pret.,ajungand astfel la pretul de
264lei Care a fost pretul initial al bicicletei? Cu ce procent din
pretul initial s-a marit pretul biciletei dupa cele 2 scumpiri?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-15T12:55:32+03:00
X-pretul initial
x+10/100*x=x+ x/10  =10x+x/10=11x/10-prima scumpire
11x/10+20/100*11x/10= 11x/10 +11x/50  =55x+11x/50=66x/50
66x/50=264
x=50*264/66=4*50=200
2014-04-15T12:56:14+03:00
X- pret initial

1 scumpire:
x+10x/100= A - noul Pret

2 scumpire:
A+20A/100=264
A+A/5=264 Amplificam cu 5
5A+A=1320
6A=1320
A=220

x+10x/100= 220
x+x/10=220 AMplificam cu 10
10x+x=2200
11x=2200
x=200
vrei sa imi dai mai multe explicatii?
unde anume te-ai pierdut?
de la inceput >>>>