1. numiti cauzele politice, economice si sociale ale primului razboi mondial
2. Blocurile militaro-politice; cind sau creat si cine face parte din ele
3. Numiti 5 batalii din primul razboi mondial
4. consecintele politice si schimbarile teritoriale dupa primul razboi mondial

2

Răspunsuri

2014-04-14T23:01:33+03:00
1. numiti cauzele politice, economice si sociale ale primului razboi mondial
politice:
- lupta pentru impartirea si reimpartirea lumii
economice:
- aparitia de noi arme de foc (avioane, tancuri)
- Germania devenise un adevarat atelier al Europei si trebuia sa castige noi piete de desfacere pentru produsele sale
social:
- cresterea puterii miscarii muncitoresti
- dezvoltarea sindicatelor
- dezvoltarea unor curente rasiale
2. Blocurile militaro-politice; cind sau creat si cine face parte din ele
- Antanta (Franta, Rusia, Anglia, ulterior Italia si Romania)
- Puterile Centrale (Germania si Austria, ulterior Turcia si Bulgaria)
3. Numiti 5 batalii din primul razboi mondial: Somme, Verdun, Turtucaia, Oituz, Marasesti,
4. consecintele politice si schimbarile teritoriale dupa primul razboi mondial
- disparitia imperiilor tariste, autro ungare si germane
- aparitia de noi state nationale formate pe fostelor  imperiu austro ungar si tarist: Ungaria, Austria, Polonia, Cehoslovacia, Iugoslavia etc.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-14T23:10:40+03:00
1.       numiti cauzele politice, economice si sociale ale primului razboi mondial
2. Blocurile militaro-politice; cind sau creat si cine face parte din ele
3. Numiti 5 batalii din primul razboi mondial
4. consecintele politice si schimbarile teritoriale dupa primul razboi mondial
1.       Cauzele:  - lupta pentru piețele de desfacere ale Marilor Puteri.
                 - problem colonial (lupta pentru deținerea acestor colonii)
                 - naționalismul militant
                 - cursa înarmărilor: apar noi arme, noi avioane, gaze toxice, bombe
                 - alianțele politico-militare
2.       Blocurile militaro-politice: Tripla Alianță (Germania. Austro-Ungaria și Italia) (1882)
Tripla Înțelegere ( Franța, Rusia, Anglia)  (1907)
3.       5 bătălii: Septembrie 1917 Bătălia de la Marna
                Februarie 21(1916)- Iulie 21 (1916)  Bătălia de la Verdun
                Iunie 1 (1916)- Septembrie 18 (1916) Bătălia de pe râul Somme
                1-6 Septembrie (1916) Bătălia de la Turtucaia
                Aprilie- Mai 1916 Bătălia de la Mărăști, Mărășăști, Oituz
4.       Consecințele: În rezultatul participarii statelor la primul Război Mondial au fost pierderi umane în valoare de 10 milioane de oameni.
Germania îți pierde dominația în Europa
Schimbări teritoriale în Europa
Se destramă Austro- Ungaria, pe teritoriul acestui stat unele state devin independente Se destramă Imperiul Otoman Sfârșitul Războiului nu a aplanat contradicțiile dintre Marile Puteri.  



3 5 3