Un produs s-a ieftinit cu 10 lei,apoi s-a ieftinit cu 20%.Aflati pretul initial al produsului stiind ca daca ar dori sa revina la pretul initial ,vanzatorul iar trebui sa aplice o scumpire cu 30%.
Ajutati-ma va rog frumos !!!

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-14T14:17:49+03:00
X-10   (produsul s-a ieftin cu 10 lei ) 
(x-10)-20%(x-10)=80%(x-10) (s-a ieftinit cu 20 %)
x=80%(x-10)+30%*80%(x-10)
x=(80x-800)/100+(2400x-24 000)/10 000  //aducem la acelasi numitor (10 000)
x=(8 000x-80 000 +2400x-24 000)/10 000
x=(10 400 x -104 000)/10 000 //produsul m = cu prod e
10 400 x-104 000=10 000 x
400 x=104 000 
x=260 


da dar raspunsul trebuia sa fie 260 asa arata cartea
Uite :)
Intelegi ?
acum da
2014-04-14T15:02:07+03:00
X-10 =  (produsul s-a ieftin cu 10 lei ) 
(x-10)-20%(x-10)=80%(x-10) (s-a ieftinit cu 20 %)
x=80%(x-10)+30%*80%(x-10)
x=(80x-800):100+(2400x-24 000):10 000 (aducem la acelasi numitor )(10 000)
x=(8 000x-80 000 +2400x-24 000)/10 000
x=(10 400 x -104 000)/10 000

(produsul m = cu prod e)
10 400 x-104 000=10 000 x
400 x=104 000 
x=260      
e aproape ca a persoanei de jos  (e buna rezolvarea)   nu exista mai multe rezolvari    doar 1 din cate stiu eu

2 3 2