Tatal,mama,fiica si fiul au impreuna 71 ani.Cati ani are fiecare,daca fiul este cel mai mic membru al familiei, varstele copiilor sunt numere naturale consecutive,tatal si fiul au impreuna de 6 ori varsta fiicei,iar mama si fiica au impreuna de 7 ori varsta fiului ?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-15T13:09:09+03:00
Daca fiul are X ani atunci:
  Fiica = x+1 ani
  Mama = 6x-1 ani
  Tatal = 5x+6 ani
Si avem: 5x+6+6x-1+x+1+x= 84
              13x= 84-6
              13x= 78 de unde x = 78 supra 13 = 6 ani

Deci fiul are 6 ani
Fiica are 6 ani +1 = 7 ani
Mama are 36 ani - 1 = 35 ani
Tatal are 30 ani + 6 = 36 ani
1 5 1
2014-04-15T13:32:09+03:00
F /...../
F/...../ +1    F=f+1
m+F =7Xf
t+f=6XF
f+F+m+t=71
1parte=fiul
7parti+6parti+6=71
13parti=71-6=65
1parte=65:13=5
fiul=5ani
fiica=5+1=6ani
mama=7x5-6=35-6=29ani
tata=6x6-5=36-5=31ani
verificare: 5+6+29+31=71ani