Salutare!

3. Precizeaza modul si timpul verbelor: nu ar fi evoluat, sa se ridice, se numara, au recunoscut.

4. Scrie functia sintactica a cuvintelor subliniate in urmatorul enunt:

Vulcanii si materiile pe care le produc sunt factori esentiali pentru viata pe Pamant.

2
nu ar fi evoluat- conditional optativ ,timpul perfect, sa se ridice-conjunctiv ,timpul prezent, se numara- indicativ,prezent, au recunoscut-indicativ,timpul perfect compus

Răspunsuri

2014-04-14T11:34:56+03:00
Nu ar fi evoluat-trecut, conditional optativ
 sa se ridice-prezent,conjunctiv
se numara,-indicativ,prezent
au recunoscut-indicativ,perfect compus

pe care-cpmpl. direct
produc-predicat verbal
factori-n. p.
esentiali-adjectiv pp-zis
12 4 12
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-14T12:08:34+03:00
3. nu ar fi evoluat - modul conditional optativ, timpul perfect, forma negativa a verbului
   sa se ridice - modul conjunctiv, timpul prezent 
   se numara - mod indicativ, timp prezent sau imperfect, depinde cate diacritice exista
   au recunoscut - mod indicativ, timp perfect compus

4. pe care - complement direct, pronume relativ 
    produc - predicat verbal, verb predicativ
    factori - nume predicativ, substantiv comun 
    esentiali - atribut adjectival, adjectiv propriu-zis
17 4 17