Ce inseamna ,,zari sa-si faca din pridvor''?Inseamna cumva ,,sa se simta bine"?


2
e un vers dintr-o poezie
e cam asa:,,zari sa-si fac din pridvor
ce poezie? cum se numeste?
sa se simta bine-acasa"
e INSCRIPTIE PE-O CASA NOUA de Lucian Blaga

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-14T10:14:51+03:00
Zari are sensul in acest context ca mare intindere
secventa citata face referire la modificarile ce trebuiesc facute la pridvorul casei taranesti pentru ca proprietarul sa aiba mai mult confort.se doreste marirea suprafetei ocupate de pridvor si in scopuri utilitare,nu numai pentru bunul plac,el fiind un motiv ,totodata pentru marirea tindei pentru a nu intra apa de ploaie in casa
poate fi si asta dar eu am nevioe de ceva contextual in poezie
si doamna nu ti-a zis macar vag atunci despre ce e vorba?
ba da
zicea parca,ca are legatura du ceva de bine.
nu mai tin minte
2014-04-14T10:17:56+03:00
Face referire la modificarea casei in asa fel incat sa poata privi peisajul oferit de natura in fiecare clipa.
poate fi si asta dar eu am nevioe de ceva contextual in poezie
pai e din context "Toate stau la locul lor / piatra, floare si ulcior / vatra si amnar si iasca / Asta-i legea tuturor / Zari sa-si faca din pridvor / Sa se simta bine-acasa"
Este descrierea unei case taranesti unde autorul se poate pierde in natura
hmm..