(1) numerele a si b sunt invers proportionale respectiv cu numerele 0,2 si 0,1(6). Daca 2a+3b=56 , aflati a+b
(2) Probabilitatea obtinerii unui total de 8, cand se arunca doua zaruri colorate diferit este ...
(3) Aria unui dreptunghi este egala cu 192 cm patrati . Daca dimensiunile dreptunghiului sunt direct proportionale cu numerele 6 si 8, atunci perimetrul dreptunghiului este egal cu ... Ajutati-mă urgent vă rog frumos :*

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-13T20:46:47+03:00
A,b i.p cu 2/10=1/5  ;16-1/90=15/90=1/6
a*1/5=b*1/6=k
a/5=b/6=k  a=5k   b=6k

2a+3b=56
10k+18k=56
28k=56
k=2    a=2*5=10            b=2*6=12

probabiliatea=nr cazurilor .favorabile/nr cazurilor .posibile
nr caz pos=6*6=36
nr caz fav=5
p=5/36

A=L*l=192
L,l dp cu 6,8   L/8=l/6=k    L=8k   l=6k

6k*8k=192
48k²=192
k²=4   k=2     L=6*2=12   L=8*2=16
P=2L+2l=2*12+2*16=24+32=56
2014-04-13T22:22:58+03:00
1)a,b i.p cu 0,2 si 0,1(6)
2a+3b=56
a+b=?
0,2=2 pe 10=1 pe 5
0,1(6)=16-1 supra 90=15 pe 90=1 pe 6

a * 1 pe 5 = k }
b * 1 pe 6= k  }   
 
→ a=5k si b=6k

2a+3b=56
10k+18k=56
28k=56
k=56:28
k=2

a=2*k=2*5=10
b=3*k=3*5=15

2)P=numarul cazurilor favorabile supra numarul cazurilor posibile
....
Iar mai departe nu mai stiu (aici nu sunt sigur cu numarul cazurilor favorabile...