Doi frati au impreuna 54 de nuci .Dupa ce mananca fiecare cate 3 nuci,constata ca acum unul are de trei ori mai multe decat celalalt.Cate nuci a avut fiecare dintre frati ?

2
54-3-3=48:4=12+3=16(primul copil) 12*3+3=39 (al doilea copil)
54-3-3=48:4=12+3=15(primul copil) 12*3+3=39 (al doilea copil)-scuze,asta e corecta

Răspunsuri

2014-04-13T17:12:55+03:00
X+y=54
x-3=3(y-3)
x-3=3y-9
x-3y=-9+3
x-3y=-6
x+y=54   o inmultim cu 3

x-3y=-6
3x+3y=162   prin adunarea celor 2 ecuatii obtinem
4x/=156
x=39   y=15
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-13T17:13:52+03:00


x+y=54 => x=54-y

x-3=3(y-3)
54-y-3=3y-9
51-y=3y-9
60=4y
y=15
x=39

1 5 1