O gospodina realizeaza intr-o primavara x borcane de dulceata de cirese si y borcane de dulceata de capsuni.Stiind ca x si y sunt numere naturale direct proportionale cu 2 si 3 si ca in total gospodina a realizat 30 de borcane aflati cate borcane de capsuni a facut.

2

Răspunsuri

2014-04-13T11:35:41+03:00
X/2 = y/3 = (x+y)/6 = 30 /6 = 5
x/2 = 5
x = 5*2 = 10
y/3 = 5
y = 5 * 3 = 15
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-13T11:36:53+03:00
30/1=x/2 ori y/3=> x=30/2=15; 
                            y=30/3=10;
/=pe sau supra :) ca sa aflii x si y faci pe diagonala. Sper ca ai inteles :) Apropo nu cred ca sunt 30 de borcane in total:-?? nu are cum sa fie 30..
1 5 1