A) Daca x si y sunt numere raționale pozitive si 2x = 2y. Aflatii x supra y b) Daca x si y sunt numere rationale pozitive si 26 x = 18y, aflatix supra y c) Daca x si y sunt numere rationale pozitive si x supra 0, 25 = 0, 6 supra y, calculati 100xy

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-13T11:02:08+03:00
 a)2x=2y  ⇒  x/y=2/2=1

b)26x=18y  ⇒x/y=18/26=9/13
 
c)x/25/100=6/10/y
x/1/4=3/5/y
x*4/1=3/5*1/y
4x=3/5y
x=3/5y /4
x=3/5y*1/4
x=3/20y       

100*3/20y*y=15y/y =15
1 5 1
2014-04-13T13:22:56+03:00
 a)2x=2y  ⇒  x/y=2/2=1

b)26x=18y  ⇒x/y=18/26=9/13
 
c)x/25/100=6/10/y
x/1/4=3/5/y
x*4/1=3/5*1/y
4x=3/5y
x=3/5y /4
x=3/5y*1/4
x=3/20y       

100*3/20y*y=15y/y =15