Doua stilouri si 3 creioane costa 15 lei, iar 5 stilouri si 6 creioane costa 36 lei . Ce rest voi primi de la 2 bancnote de 10 lei daca voi cumpara 2 creioane si 2 stilouri ?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-13T10:40:12+03:00
2s+3c=15
5s+6c=36  o inmultim pe prima cu -2 si obtinem

-4s-6c=-30
5s+6c=36    prin adunarea celor 2 ecuatii obtinem
s/=6      2*6+3c=15    12+3c=15    3c=15-12    3c=3   c=1
2s+2c=2*6+2*1=12+2=14
1 5 1
2014-04-13T10:44:10+03:00
Notam stilourile cu ,,a" si creioanele cu ,,b"  
AVEM:
2a+3b=15
5a+6b=36
Imultim prima ecuati : 2a+3b =15 cu (-2)
OBTINEM:
-4a-6b=-30
5a+6b=36
Acum le adunam si 6b cu -6b se anuleaza si obtinem a=6
Adica un stiluo costa 6 lei 
Luam prima ecuatie 2a+3b=15
Avem 12+3b=15 ⇒b=1leu
2stilouri si 2 creioane costa : 2*6 +2*2= 12+2=14 
DECI RESTUL DE LA 2 BANCNOTE DE 10 LEI ESTE : 20-14 = 6 lei