In anul 2006 pe un teren agricol s-a recoltat in medie 45 q de griu la hectar, iar pe altul- 40 q la hectar.In total au fost recoltate 1900q. In 2007 recolta medie la primul hectar s-a micsorat cu 20% iar pe al doilea cu 15% si in total s-au recoltat 1570 q de griu. Aflati aria fiecarui teren agricol,
eu am aflat cit s-a recoltat in medie pe hectar in 2007, isa mai depare nu am nici o ideie..

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-04-12T21:50:07+03:00
Deci dacă primul ai 45q/ha, iar al doilea ai 40q/ha, în total ai 45x+40y=1900.
În 2007 ai 36q/ha pe primul teren și 34q/ha pe al doilea, deci 36x+34y=1570.
Ai un sistem care trebuie să îl rezolvi. Dă report dacă ai nevoie de continuare :))
Mă rog, trebuia ales un motiv gen răspuns incorect lol :)) acuma nu se mai poate edita :))
Și nici drept comentariu nu încape :))
atunci voi mai incerca eu sa-l rezolv
Ți-am trimis mesaj privat :))
multumesc mult,mult!!
2014-04-12T22:36:25+03:00
Rezolvare completă: În 2007 avem recolte medii: pe terenul 1 , cu 20% mai puțin, deci 
rămîn 80% din 45 q=80*45/100=3600/100=36 q.
Pe terenul 2, cu 15% mai puțin deci rămân 85% din 40 q=85*40/100=3400/100=34 q
Notăm cu x aria terenului 1 și cu y aria terenului 2 și obținem sistemul:
45*x+40*y=1900         9*x+8*y=380  (prin împărțirea primei ecuații cu 5)
36*x+34*y=1570  ⇒    36*x+34*y=1570                                                     ⇒

cu metoda substituției, din prima ecuație x=(380-8*y)/9 și-l înlocuim pe x în a 2-a ecuație
36*(380-8*y)/9+34*y=1570 de unde 4*(380-8*y)+34y=1570, apoi 1520-32y+34y=1570 
2y=50 deci y=25 ha, are al doilea teren

prin înlocuire obținem x=(380-8*25)/9=180/9 deci x=20 ha are primul teren.