Pentru sera se foloseste o instalatie de irigat prin picurare.Rezervorul acesteia contine 5000 l de apa.Stiind ca intr-o ora din rezervor curg 200l si ca instalatia a functionat de la 8:00 la 22:00,calculeaza volumul de apa ramas in rezervor.Exprima rezultatul in m(cubi) .(Rezolvare completa)

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-12T16:36:22+03:00
Rezervorul a picurat timp de 22-8=14 ore 
Prin regula de trei simpla aflam cati l de apa au cazut in acest interval :
1h........200l
14h.......x l

x=200*14=2800 l
5000-2800=2200 l ( Au ramas in rezervor ) 
2200l=2200 decimetrii cubi = 2,2 metri cubi ( pentru ca 1 m cub=1000 dm cubi ) 
2 5 2
2014-04-12T16:37:33+03:00
5000 l= 5000 dm cubi= 5 m cubi
200 l=0,2m cubi
In intervalul 8:00-22:00 sunt 14 h.

0,2 m cubi.....1 h
x m cubi ........14 h => x= 14*0,2=2,8 m cubi (ce au curs in 14 h)

5 m cubi-2,8 m cubi=2,2 m cubi (ce au ramas in rezervor)

1 5 1