1. Scrie doua enunturi in care sa evidentiezi sensurile diferite ale cuvantului a framanta.

2. Noteaza varianta corecta de despartire in silabe a urmatoarelor cuvinte:

cop-i-la-ri-e/co-pi-la-ri-e
ves-e-la/ve-se-la
ba-tul/ba-tu-l
stru-nes-te/str-unes-te
ma-ni-a/ma-nia
cuv-an-tu-lui/cu-van-tu-lui

5. Explica, in maximum cinci randuri, semnificatia enuntului:

Ce-i pasa copilului cand mama si tata se gandesc la neajunsurile vietii...

B.5. Propozitia subordonata din fraza:

Vulcanii si materiile pe care le produc sunt factori esentiali pentru viata pe Pamant este:
a. atributiva
b. completiva directa
c. subiectiva

6. Alcatuieste o fraza care sa contina o propozitie subordonata circumstantiala de cauza, al carei termen regent sa fie verbul a plange.

2

Răspunsuri

2014-04-12T14:50:07+03:00
1. Mama framanta painea
   El se framanta ca nu trece examenul.
2. Co-pi-la-ri-e
    ve-se-la
    ba-tul 
stru-nes-te
ma-ni-a
cu-van-tu-lui
5. Semnificatia enuntului denota nepasarile copilariei datorita varstei , parintii se preocupa de neajunsuri , copilul e dator sa-nvete!
5. b ( zic eu ) 
6 3 6
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-12T14:56:29+03:00
1. Ea framanta painea.
   Il framanta toate problemele.
2. co-pi-la-ri-e
    ve-se-la
    ba-tul
    stru-nes-te
    cu-van-tu-lui
5. Enuntul atrage atentia asupra momentelor lipsite de griji din copilarie, cand nu constientizam seriozitatea unor lipsuri, acestea fiind preocuparea parintilor. 
5. ,, pe care le produc" - propozitie subordonata atributiva
6. Plange deoarece a fost certat. ( ,, deoarece a fost certat" - propozitie subordonata circumstantiala de cauza") 
14 4 14