Prețul unui obiect se majorează cu 20%, iar după un timp se micșorează cu 20% din noul preț. După ieftinire, obiectul costă 1248 lei. Determinați prețul inițial al obiectului.

2
Nu este la fel pt ca din pretul majorat se va micsora nu din 1248 de lei

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-12T11:42:55+03:00
X-pretul initial
x+20/100 *x=120/100 *x -pretul dupa majorare
Acum micsorarea este 20/100 din noul pret, deci cel majorat:
120/100 *x - 20/100 * (120/100 *x) = 80/100 * (120/100 * x) care dupa simplificari este 24/25 *x si acesta este pretul de 1248lei.
Asadar, 24/25 *x=1248
x=(1248*25)/24=1300 pret initial

2014-04-12T11:53:37+03:00
X-pretul obiectului
20% din x=20/100*x=1/5*x=x/5
x+x/5 aducem la acelasi numitor 5x+x/5=6x/5-majorarea
20%din 6x/5=20/100*6x/5=1/5*6x/5=6x/25
6x/5-6x/25 aducem la acelasi numitor 30x-6x/25=24x/25-micsorarea
24x/25=1248
x=25*1248/24=31200/24=1300
1 1 1