Puteti sa ma ajutati cu o problema de matematica?
Un excursionist, dupa ce a parcurs 7/18 din intregul teaseu, a observat ca au mai ramas 2,5 km pana sa efectueze 2/3 din intregul traseu. Sa se afle lungimea traseului.
(Daca nu intelegeti: 7/18=7 supra 18 ; 2/3=2 supra 3)
Multumesc!

2
x-7x/18=2x/3-2,5, x=45 km
Puteti sa explicati?
mai jos

Răspunsuri

2014-04-11T21:42:52+03:00
X-7x/18=2x/3-2.5
(18x-7x)/18=2x/3-2.5
11x/18=2x/3-2.5
2.5 e 5/2
11x/18=(4x-15)/6
18(4x-15)=66x
72x-270=66x
6x=270
x=45
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-12T01:17:31+03:00
X-lungimea drumului
7/18 din x=x*7/18=7x/18 a parcurs in prima parte
x-7x/18 aducem la acelasi numitor
18x-7x/18=11x/18 -restul de drum ramas de parcurs
2/3 din x=2/3*x=2x/3
11x/18+2,5=2x/3  aducem la acelasi numitor (18)
11x+45=12x
11x-12x=-45
-x=-45
x=45



1 5 1