Rezistenţa circuitului pentru dezaburirea geamului din spate al unui automobil este R=0,8 ohmi . Circuitul este alcătuit din 20 de conductori de acelaşi tip, legaţi in paralel.
a) ce rezistenţă electrica are fiecare conductor ?
b) ştiind că tensiunea de alimentare a circuitului este de 12V( volti)ce valoare are intensitatea curentului prin fiecare ramură ?Dar prin circuitul principal ?

2

Răspunsuri

2014-04-11T21:26:54+03:00
A) 0.8/20=0.04ohmi
b) 12/20=0.6V pe ramura
si 12 V in circuitul principal

p.s. esti sigura ca nu era si un desen pe acolo??
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-11T22:13:41+03:00
REZISTENTA PARALEL 1/Rp=n/R⇒R=n.Rp=20.0,8 ohmi=16ohmi
I=U/Rp=12/0,8=15A(intensitatea prin circuitul principal)
I1=I/n=15/20=0,75A(intensitatea curentului prin fiecare ramură)
6 4 6