Calculati aria unui triunghi isoscel ABC, cu AB=AC=30 cm si BC=36 cm ..

Ma poate ajuta cineva repedee ??

Multumesc !!!

2
in orice triunghi isoscel unghiurile de la baza au 45 de grade .
Comentariul a fost şters
inventat-o?*
nu
pai ideea e ca nu au 45 decat cand ai caz particular.ce,triunghiul echilateral nu este in acelasi timp si isoscel dar are unghiurile de la baza de 60!

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-11T16:21:23+03:00
Rezolvareeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

2014-04-11T16:35:58+03:00
Aria= baza*inaltimea /2
construiesc inaltimea AD si AD este si mediana deci BD=BC/2=36/2=18
trg ABD dreptunghic si aplic T pitagora
AD^2=AB^2-BD^2=900-324=576 
⇒AD=v576=24 cm
aria=30*24/2=360 cm^2