Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-11T15:31:10+03:00
X- numar

x-x/2=A - rest
A-A/4=B - rest
B-B/3=C - rest
C=56

Acum facem traseul invers
B-B/3=56 . amplificam cu 3 pentru a avea acelasi numitor
3B-B=168
2B=168
B=84

A-A/4=84. Amplificam cu 4
4A-A=336
3A=336
A=112

x-x/2=112 Amplificam cu 2
2x-x=224
x=224
Scuze ,am inteles dar nu am facut niciodata asa ceva la scoala.
2014-04-11T15:40:47+03:00
Fie x numarul initial format din 8 segmente egale
/-----/-----/-----/-----/-----/-----/-----/-----/
Daca scadem jumatatea sa adica 8:2=4 segmente restul este format din 4 segmente
Daca scadem un sfert (1/4) din 4 segmente rezulta ca raman 3 segmente
Daca scadem 1/3 (din 3 segmente) raman 2 segmente 
2 segmente=56 ⇒ 56:2=28 (un segment)
Numarul este format din 8 segmente adica este  8*28=224 (numarul initial)
Multumesc mult
numarul initial format din 8 segmente egale
/-----/-----/-----/-----/-----/-----/-----/-----/
Daca scadem jumatatea sa adica 8:2=4 segmente restul este format din 4 segmente
Daca scadem un sfert din 4 segmente rezulta ca raman 3 segmente
Daca scadem 1/3 din 3 segmente raman 2 segmente
2 segmente=56 ⇒ 56:2=28 un segment
Numarul este format din 8 segmente adica este 8*28=224 (numarul initial
Frumoasa rezolvare. La aceste probleme, eu desenez o Pizza mare, pe care o sectionez in numarul de portii corespunzatoare, de la centru spre exterior.