Răspunsuri

2014-04-11T15:03:22+03:00
La care pozitie te referi???
Aşa zice enunţul. Uite ce mai scrie la sfârşitul cărţii: Două dintre cele 8 unghiuri sunt şi congruente şi suplementare. Atunci dreapta d (secanta) perpendicular pe dreapta a ; dreapta d (secanta) perpendicular pe dreapta b .
mai fă un desen după cele spuse de mine mai sus (în postarea de mai sus)
cu tot cu rezolvare
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-11T15:59:55+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
Notam unghiurile facute de secanta cu una dintre drepte cu 1,2,3,4, iar cu cealalta dreapta cu 5,6,7,8.
- Daca trei din unghiurile 1,2,3,4 sunt congruente, pentru ca obligatoriu doua sunt suplementare, rezulta ca unghiurile sunt drepte, deci secanta este perpendiculara pe dreptele paralele.

- Analog
dacă trei dintre unghiurile 5,6,7,8 sunt congruente, secanta este perpendiculara pe dreptele paralele.

- Dar fiind vorba de cinci unghiuri congruente din cele 8, macar trei trebuie sa fie din grupul 1,2,3,4 sau din grupul 5,6,7,8, deci suntem in unul din cazurile de mai sus.


Din rezolvarea ta nu reiese totuși care este poziția secantei față de fiecare dreaptă dată.
Scrie clar acolo ca este perpendiculara pe dreptele paralele. Citeste cu atentie.
a da . mersi