Doua magayine au vandut impreuna intr.o zi marfa in valoare de 10 milioane lei. Daca primul ar fi incasat cu 15% mai mult , iar cel de.al doilea cu 10% mai mult, atunci suma incasata de ambele magazine ar fi fost de 11,2 milioane lei. Ce suma s.a incasat de fiecare magazin ?

Va rog frumos sa imi dati raspunsul complet adica cum se rezolva

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-11T11:12:49+03:00
A+b=10 000 000 => a=10 000 000-b

a+15a/100+b+10b/100=11 200 000   - Aducem fractia la acelasi numitor
100a+15a+100b+10b=1 120 000 000
115a+110b=1 120 000 000

115(10 000 000-b)+110b=1 120 000 000
1 150 000 000-115b+110b=1 120 000 000
1 150 000 000-1 120 000 000=115b-110b
30 000 000=5b
b=30 000 000:5
b=6 000 000

Inlocuim in prima expresie ca sa il aflam pe a
a=10 000 000-6 000 000
a=4 000 000

Sfat, lasa un spatiu cum am facut eu la numerele astea mari ca ai sa te pierzi in zero-uri
2 5 2
2014-04-11T15:06:37+03:00
Fie suma incasata de primul magazin  x si de al doilea magazin y
115/100*x+110/100*y=11 200 000 lei  Aduc la acelasi numitor si obtin
115x+110y=1 120 000 000   (1)
x+y= 10 000 000 lei     Inmultesc cu 110   si rezulta
110x+110y=1 100 000 000  (2)
scad ec (2) din (1) si obtin
5x=20.000.000 lei ⇒ x=4.000.000 lei ⇒ y=10.000.000 - 4.000.000 = 6.000.000 lei