va rog ma puteti ajuta la aceasta problema am nevoie de ea azi va rog

In triunghiul isoscel ABC,AB=AC=10 dm,masura unghiului A=120 de grade.Calculati:lungimes inaltimi AD,D aprtine lui BC;bc;aria triunghiului ABC.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-11T10:23:29+03:00
AB=AC=10
A=120 de grade. Dar, intr-un triunghi isoscel, inaltimea este si bisectoare.

 Astfel, triunghiul ADC va avea :
-D de 90 de grade,
-A de 60 de grade, 
-C de 180-(90+60)=180-150=30 de grade.
-AC=10
-AD=5(pt ca latura opusa unghiului de 30 de grade este jumatate din ipotenuza.)
-Aplicam Pitagora pentru a afla DC.
AC^2=AD^2+DC^2
100=25+DC^2
25+DC^2=100
DC^2=75
DC=5 rad 3

=> BD=DC=> BD=5 rad3+5 rad 3=> Bc=10 rad 3

Aria=baza*inaltimea/2
Aria=10 rad 3*5/2
Aria=25 rad 3
multumesc mult :*
cu placere. Unde nu stii intreaba
bn deci sa inteleg ca te mai pot solicita in caz de nu stiu cv?
sigur ca da, daca stiu te ajut. Daca nu nu ma bag ca sa zic tampenii
mersi esti foarte draguta
2014-04-11T12:57:01+03:00
Daca inaltimea este AD,  pentru ca unghiurile B si C sunt congruente, ele au cate 30 grade.
AD este cateta ce se opune unghiului de 30 grade, deci AD=AB/2=5 dm.
cos30=BD/AB⇒√3/2=BD/10⇒BD=5√3 dm⇒BC=10√3 dm
A_{ABC}=\dfrac{BC\cdot AD}{2}=\dfrac{10\sqrt3\cdot5}{2}=25\sqrt3\ dm^2
2 5 2