Cum se rezolva aceasta problema de clasa a IV-a:In opt plase,una neagra si sapte albe,se afla 189 de mingi de tenis.In plasa neagra si in prima plasa alba se afla acelasi numar de mingi.Afla cate mingi se afla in fiecare plasa daca numarul mingilor din plasele albe sunt numere consecutive.

Multumesc.

2

Răspunsuri

2014-04-07T18:44:36+03:00
Poti rezol va asa in plasa alba si neagra poti face 2x iar cele 3 numere consecutive poti face asa x+1 ,   x+2,  si x+3 si ca sa poti afla  x  faci asa   2*x+(x+1)+(x+2)+(x+3)
Nu poti sa imi arati cu rezolvarea figurativa pentru clasa a IV-a ?Eu nu am invatat ecuatiile.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-07T19:32:21+03:00
Folosim metoda figurativa
n   /-----/
a1 /-----/
a2 /-----/.1.
a3 /-----/.2..
a4 /-----/..3..
a5 /-----/...4..
a6 /-----/..5...
a7 /-----/...6..   suma este 189
189 - (1+2+...+6)=189 - 21=168 (suma a 8 segmente egale)
168:8=21 (plasa neagra si prima alba)
In celelalte plase albe sunt 22,23,24,25,26,27
Folosim metoda figurativa
n /-----/
a1 /-----/
a2 /-----/.1.
a3 /-----/.2..
a4 /-----/..3..
a5 /-----/...4..
a6 /-----/..5...
a7 /-----/...6.. suma este 189
189 - (1+2+...+6)=189 - 21=168 (suma a 8 segmente egale)
168:8=21 (plasa neagra si prima alba)
In celelalte plase albe sunt 22,23,24,25,26,27