Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-07T17:11:49+03:00
Mihai viteazul a domnit doar un an deoarece a fost ucis foarte repede pe campia Turzii.

1 5 1
2014-04-07T18:50:43+03:00
Mihai Viteazu a domnit între anii 1593-1601. Împaratul Rudolf al II-lea a contribuit la impacarea lui Mihai cu Gheorghe Basta. Cei doi au colaborat in batalia de la Guraslau, la data de 3/13 august 1601, cand l-au invins pe Sigismund Bathory. In Tara Romaneasca, fratii Buzesti l-au alungat pe Simion Movila, astfel ca tronul acesteia il astepta pe Mihai. Dar Basta si imperialii nu puteau accepta reintrarea Transilvaniei sub autoritatea lui Mihai Viteazul. De aceea, la 9/19 august 1601, Gheorghe Basta a pus la cale asasinarea lui Mihai petrecuta pe Campia Turzii, in Transilvania. Corpul i-a ramas pe Campia Turzii, in timp ce capul domnitorului a fost inmormantat la manastirea Dealu de langa Targoviste.