Opersoana cheltuieste o suma de bani in 4 zile:in prima zi cheltuieste o trime din suma a doua zi 35% din reste a treia zi 15% din noul rest si in ultima zi restul de 1989 lei.
a) ce suma a avut initial persoana?
b) ce suma a cheltuit in a II-a zi si a III-a zi?

2

Răspunsuri

2014-04-07T11:54:15+03:00
X-suma de bani
1/3 din x=1/3*x=x/3 -in prima zi
x-x/3 aducem la acelasi numitor  3x-x/3=2x/3 -restul
35% din 2x/3=35/100*2x/3=7x/30- a doua zi
2x/3-7x/30 aducem la acelasi numitor  20x-7x/30=13x/30-noul rest
15% din 13x/30=15/100*13x/30=13x/200-a treia zi

x/3+7x/30+13x/200+1989=x aducem la acelasi numitor(600)
200x+140x+39x+1193400=600x
379x-600x=-1193400
-221x=-1193400
x=5400

1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-07T14:05:40+03:00
A)  I - 1/3 din x=x/3
       rest r1=2/3*x
    II -35/100*r1
        rest r2=65/100*r1    (100-35/100*r1)
    III -15/100*r2
         rest =1989 lei= 85/100*r2 ⇒ r2=100*1989/85=2340 lei
    2340 lei=65/100*r1 ⇒ r1=2340*100/65=3600 lei
    3600 lei=2/3 *x ⇒ x=3600*3/2=5400 lei (suma initiala)
b) II-35/100*3600 lei= 1260 lei
   III- 15/100*2340 lei= 351 lei
verificare 5400= 5400:3+1260+351+1989=1800+1260+351+1989
    
2 3 2