Răspunsuri

2014-04-06T21:06:53+03:00
P=4l⇒l=17
ΔABC,ΔADC-echilaterale⇒AC=17
A=17*16/2=17*8=136
cu placere
Dar de ce AC e 17?
Triunghiurile alea nu-s echilaterale, ma rog, uita-te pe demonstratia mea :D
pentru ca perimetrul este de 68 cm iar P-4l asa ca imparti 68 la 4 si iti da latura
AC este diagonala, nu latura
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-06T21:13:33+03:00
Perimetrul = 4l => l =  \frac{68}{4} =17 cm
notezi cu A, B, C si D varfurile, iar intersectia diagonalelor cu O
AO =  \frac{16}{2} =8 cm
triunghiul AOB - dreptunghic => conform teoremei lui Pitagora ca BO² = AB² - AO² = 289 cm² - 64 cm ² = 225 cm² => BO = 15 cm => BD = 30 cm
aria = BD · AC : 2 = 30 cm · 16 cm : 2 = 90 cm²