Figură de stil prin care se exagerează realitatea, folosindu-se expresii și imagini sugestive pentru a impresiona mai puternic.
Hiperbola se exprimă mai des cu ajutorul comparaţiilor şi al metaforelor.
Sunt realizate cu ajutorul comparaţiei hiperbole ca:
"Are o gură cât o şură" - care inseamna - are gura mare, vorbeste mult
"I s-a făcut inima cât un purice" - i s-a strans inima de teama, de emotie (cat un purice, adica mica)
Cu placere.
Merci!!

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-06T15:03:02+03:00
Hiperbola este un procedeu literar artistic prin care se exagerează intenționat însușirile unei ființe sau caracteristicile unui obiect, fenomen, sau ale unei întâmplări, cu scopul de a-l impresiona pe cititor mai puternic.
Figura de stil care consta in exagerarea marimii, importantei reale a lucrurilor se numeste hiperbola.Ex: au sub dinsa sapte sate adapost!
2014-04-06T15:51:55+03:00
Figura de stil care exagereaza in legatura cu marimea,in scopul impresionarii cititorului